Tengeri szállítás kálváriája
A hajós szállítás kedvelt és megszokott a világban, nagy mennyiségű áru utazik a világ tengerein, az óceánokon. de…
Miért késik a hőszivattyú?
2020-21. minden tekintetben emlékezetes lesz a mindenkinek.
A Covid 19 járvány nem csak az emberek egészségét, de a gazdasági élet szereplőit is nagy mértékben akadályozza (a kevés “szerencsés” kivételével). Mivel a hőszivattyúink többsége hajón a távol keletről érkezik (Kína, Japán), bennünket is érint a tengeri szállítmányozásban kialakult gond.
A telex.hu internetes portál részletesen beszámolt róla, mit okozott a tengeri szállítmányozásban a járvány, a politika, a hajózó társaságok profit éhsége, és még számtalan ok.
Ezek összessége érint mindenkit – bennünket is hátrányosan – hiszen a hőszivattyúk túnyomó része a távol keleten készül.
Tengeri szállítás kálváriája, Japán
Chofu az egyetlen japánban készült hőszivattyú:
Japánban a Chofu inverteres levegő-víz hőszivattyú gyártásával és szállításával kevesebb a probléma, ennél a hőszivattyú típusnál inkább az elszabadult szállítmányozási árak, illetve a réz árának drasztikus emelkedése okozhat pánikot. Chofu hőszivattyú tehát van, és lesz is, csak az ára hónapról hónapra emelkedik.
Mit kell tudni a Chofu gyárról?
Azóta, hogy az iparágban elsőként fejlesztett ki olajtüzelésű átfolyós kazánokat Japánban, a CHOFU úttörő márka lett, amely napjaink rendkívül hatékony, alacsony környezeti hatású termékeinek gyártását végzi. A globális környezetre és vásárlókra tudatos gyártási szellem ma is él Japánban!
Tengeri szállítás kálváriája, Kína
Más a helyzet a kínai piacon.
Döntően gazdasági, de erősen politikai okok miatt Kínából Európába és Amerikába konténerekkel dugig töltött hajók indultak, de visszafelé üresen robogtak a hajók. Egy csomó tiltott áru nem mehetett kínába, és persze a profitra éhes hajózó társaságok egymást megelőzve akartak a kínai kikötőkbe jutni, és üresen gyorsabb a hajó 🙁
Ebből aztán konténer hiány, és persze alkatrész hiány keletkezett az ázsiai oldalon.
A Telex portálon talált cikk részletesen taglalja az okokat és az ebből következő negatív hatásokat. Érdemes a pontos tájékozódás miatt az írást elolvasni itt.
A bennünket érintő lényeg, hogy az egyébként 35 napos hajózási út jelenleg 73 nap! A szállítási ár pedig több mint az ötszöröse az egy évvel ezelőtti árnak. Tragikus, és rövid távon nem is várható konszolidáció.
Shenzhen kikötő, innen indulnak Magyarországra cégünkhöz a megrendelt hőszivattyúk:
A Hongkonggal szemközt, de már a kontinentális Kína partján elterülő metropolisz 2011-ben 22,57 millió TEU-s forgalmával még a nagy rivális „szembe szomszéd” mögött járt, a 2012-es 22,94 milliójával azonban teljesen megközelítette, majd 2013-ban 23,28 millió TEU-t produkálva le is hagyta – igaz, ehhez jócskán kellett Hongkong hanyatlása is.
A sencseni jelenleg a második legnagyobb kínai kikötőnek számít, 2014-ben 24,03 millió TEU forgalommal →